Programy na hubnutí
Proč se programy na hubnutí dále prodávají, i když je jasné, že v 95% případů stejně selžou?
Odpověď je velmi jednoduchá.
Rychlá řešení nadváhy jsou neustále prodávána proto, protože se velmi dobře prodávají.
Možná Vám to připadá jako paradox. Možná se ptáte:
‘‘Jak se může dobře prodávat něco, co v 95% případů nefunguje?‘‘
I když to zní jako paradox, ve skutečnosti fakt, že něco nefunguje, vůbec nehraje roli.
Podívejte se například na sázení do loterie:
Když si vsadíte na Sportku nebo na Šťastných deset, pravděpodobnost, že vyhrajete, není ani těch mizerných 5%, ale dokonce pouze kolem 0,0001%.
I když je každému jasné, že šance na výhru jsou mizivé, lidé denně prosází miliony a miliony korun.
Jak Sazka, tak firmy vyrábějící ‘‘zázračné‘‘ programy na hubnutí, skvěle prosperují – ne díky skvělému produktu, ale díky tomuto skvělému reklamnímu konceptu: (všimněte si, jak to dělá loterie)
- slíbit rychlý konec bolesti, starostí a trápení (sazka – vyhrajte 10 milionů a nemusíte se starat o peníze),
- je jednoduché to vyzkoušet (stačí si dojít do trafiky a máte šanci vyhrát),
- je cenově dostupné to vyzkoušet (ano, stačí Vám tiket za 20Kč a můžete vyhrát 10 milionů).
Všimněte si, že reklamní koncept prodejců zázraků na hubnutí je velmi podobný:
- slíbit rychlý konec bolesti, starostí a trápení (zhubněte 20 kilogramů za 6 týdnů a každému se budete líbit, nebudete mít zdravotní problémy atd.),
- je jednoduché to vyzkoušet (stačí si dojít do lékárny, polykat jednu tabletku denně a zhubnete),
- je cenově dostupné to vyzkoušet, (ano, stačí Vám 500Kč a zhubnete – i když 500Kč není jen tak, cena zazhubnutí by to byla více než přijatelná, pokud by to skutečně fungovalo).
Když uvážíte, že miliony lidí doslova vyhazuje peníze oknem za lístky do loterie a nikdy nevyhraje, přestane Vám skutečnost, že v 95% případů nakonec produkty na hubnutí nepomůžou, připadat neuvěřitelná a paradoxní. Je to vlastně docela logické.
(Na rovinu přiznávám, že i já si občas kupuji lístek do loterie – a vím, že vyhazuji peníze oknem. Zde máte také důkaz, že lidé se prostě nezmění. Lidé budou vždy dělat rozhodnutí na základě emocí a ne rozumu.)
Většina lidí je u loterie smířena s tím, že nevyhraje…ale potenciální zisk je tak velký, že to přece jen zkusí.
Stejně tak lidé, kteří již v minulosti vyzkoušeli nějaký ‘‘zázrak na hubnutí‘‘. Když je někdo přesvědčuje, aby vyzkoušeli ten jeho, mají takový špatný pocit v žaludku, že to stejně nebude fungovat…ale znovu: potenciální zisk z okamžitého zhubnutí je tak velký, že to přece jen zkusí.
Není tedy vůbec divu, že firmám prodávajícím výrobky na hubnutí se daří.
Nikdy jsem nepodceňoval velkou moc reklamy. Dokonce i fakt, že právě čtete tento text, je možná zásluhou pomoci mého kamaráda, který se reklamou zabývá.
Původně jsem chtěl tyto texty jednoduše umístit na stránky a nechat je tam. On mi ale upravil úvodní stránku do podoby, jak jste ji viděli. Obsah nechal stejný, jen vyjádřil některé věty jinými slovy. Řekl, že aby si tyto informace co nejvíce lidí přečetlo, potřebuje stránka prostě trochu upravit a udělal ji opravdu téměř neodolatelnou (alespoň mě tak připadá).
Reklama bude vždy fungovat. Vždy budou existovat lidé, kteří se nechají unést představou okamžitého zhubnutí na základě zázračných tablet.
A obchodníci s přípravky na hubnutí si toho jsou velmi dobře vědomi.
Pokud si tedy chcete ušetřit zbytečně vyhozené peníze, čas a nervy, snažte se nad alternativami hubnutí uvažovat co nejvíce logicky a co nejméně na základě emocí.
Další otázka, která by Vás mohla napadnout:
Proč se někdo nepokouší vytvořit dlouhodobé, nenásilné řešení?
Někteří se o to pokouší. Taková řešení Vám budou doporučovat dietologové a další odborníci.
Nicméně i přesto, že se pokouší vytvořit dlouhodobé plány a pravidelný dohled, je zde problém v tom, že takové plány jsou dosti drahé a časově náročné. A tím pádem už se to stává nepřijatelné pro některé lidi.
Navíc každý, kdo něco prodává, se snaží vytvořit rychlý výsledek, na který může ukázat a říct: ,,Vidíte, můj produkt (můj jídelníček, moje dieta, můj čaj, moje tabletky, můj spalovač tuků) funguje!‘‘.
Obchodníci toto chtějí samozřejmě co nejdříve a proto je pro ně výhodnější prodávat zázrak na hubnutí, díky kterému zhubnete za měsíc o 8kg a oni budou moci ukázat svým dalším potenciálním klientům fotku na začátku a fotku po měsíci: ”Podívejte se na ten rozdíl za jeden měsíc!”
To, že to do 3 měsíců zase naberete, to už se nikdo nedozví.